Året er dårlig skiftet til 2018, men det danske online casino marked har allerede oplevet noget af et skift. Tingene har i hvert fald ikke stået stille. Nye kæmpe casinoer har meldt deres ankomst på det danske marked og er allerede kommet godt fra start.
2018 blev året, hvor vi så den hurtigste stigning i spenderede marketingskroner, når man kigger på det danske spillemarked. En direkte årsag til dette kan findes i den vækstkurve, som det danske spillemarked oplevede hele 2017. Denne var ligeledes forventelig i forhold til at fortsætte gennem 2018. Ingen havde dog regnet med, at stigningen i både markedsværdi og altså også markedets størrelse ville være så markant. Vi har kigget lidt på, hvordan det kan være, at dette er kommet som lidt af en overraskelse.
Den stores ankomst
Det ses tydeligt, at der foreligger en stor effekt af ankomsten af Mr Green Casino. Casinoet har gennem intense marketingkampagner gjort, at der er kommet endnu mere viden omkring online casinoer. Mr Green tilbyder nye spillere en unik bonus, hvilket gør at spillere kan komme ind og spille casino, hvor de så får fordoblet deres første indbetaling. Dette har gjort, at mange danskere ser dette som en ”nem måde” at prøve at tjene penge. De kan spille risikofrit, da det blot er bonuspenge, som bliver spillet op.
Mr Green har helt sikkert øget kendskabet til deres brand, hvorfor det må antages, at de dermed har udvidet markedet. De har helt sikkert stjålet en masse markedsandele, men på samme tid også ”lavet” helt nye spillere.
Forventningen til casino markedet
2018 forventes at blive det år, hvor der vil blive betalt flest bonuspenge ud. Samtidig forventes det også, at det er året, hvor der vil være flest danske spillere på casino markedet. Derfor forventes det også, at vi kommer til at se helt ualmindeligt meget reklame for online spil. I sidste ende betyder det også, at spillere kan forvente endnu vildere bonusser.